• úvod
  • aktuálne informácie
  • informácie o odboroch
  • príjmacie skúšky
  • zamestnanci školy
  • rada školy
  • žiacka rada
  • rozvrh hodín
  • školský poriadok
  • e-žiacka knižka

  • aktivity
  • výchovný poradca
  • a koordinátor PDP
  • projekty
  • správa o výsledkoch
  • ŠkVP
  • 2% daň z príjmov
  • fotogaléria
  • história
  • verejné obstarávanie
  • zmluvy, objednávky, faktúry

  • kontakt






Škola tvorivého vzdelávania

Cieľ projektu: Inovovať obsah a metódy vyučovacieho procesu

Cieľová skupina: študenti a pedagogickí zamestnanci školy

Postupné kroky projektu:
1.    Analýza súčasného stavu školy
2.    Tvorba strategického plánu školy
3.    Rozvoj ľudských zdrojov a inovácie výchovno-vzdelávacieho procesu školy
4.    Tvorba a inovácia Školského vzdelávacieho programu
5.    Inovácia školského vzdelávacieho procesu
6.    Pilotné overovanie inovácie a tvorba finálnej dokumentácie

Projekt je zameraný na inovovanie kurikula v nasledovných predmetoch:
-       anglický jazyk
-       nemecký jazyk
-       dejiny výtvarnej kultúry
-       technológia
-       technické kreslenie
-       počítačová grafika

Momentálne prebieha:
   Nevyhnutným predpokladom premeny tradičnej školy na modernú je aj „modernizácia“ pedagógov prostredníctvom ich vzdelávania, rozvoja kompetencií a osobnostného rozvoja, čo sa následne prejaví aj na kvalite výchovno-vzdelávacieho programu.
Prvá vzdelávacia aktivita sa realizovala dňa 21.4.2011. Modulu „Manažment žiackych projektov“ sa zúčastnilo 22 frekventantov. Vzdelávanie v rozsahu 10 hodín bolo zamerané na manažment žiackych projektov – metódy kontroly realizácie projektov žiakmi, metódy sledovania ich práce a výkonov, metodiku hodnotenia projektov.

 1.    krok: Analýza súčasného stavu školy
Analýza sa zamerala na mapovanie stavu školy v nasledovných oblastiach: kvalita a efektivita výchovno-vzdelávacieho procesu; napĺňanie potrieb žiakov a ich vzťah ku škole; ľudské zdroje – ich kvalita, potreby, nároky; materiálne zabezpečenie; vzťah medzi školou a jej partnermi (zriaďovateľ, samospráva, podniky, rodičia).
Analýza využila výskumné metódy ako dotazník, rozhovor; štúdium relevantných dokladov; pracovné stretnutia zástupcov školy s dodávateľom expertných služieb

2.    krok: Tvorba strategického plánu školy
Strategický plán školy bol vypracovaný externými poradcami. Obsahuje súbor návrhov na zmenu, ktoré škole z dlhodobého hľadiska zabezpečia možnosť transformácie z tradičnej školy na modernú.

3.    krok: Rozvoj ľudských zdrojov a inovácie výchovno-vzdelávacieho procesu školy
Súčasťou projektu je vzdelávanie pedagógov a následné zavádzanie inovatívnych metód a foriem do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Jednotliví učitelia sa zúčastnili nasledovných  vzdelávaní:
-       Projektové vyučovanie,
-       Príprava digitálneho obsahu pre vzdelávanie,
-       Didaktika tvorby e-learningových materiálov a kurzov,
-       Koučovanie,
-       Manažment žiackych projektov,
-       Príprava a spracovanie videoukážok pre skvalitňovanie vzdelávacieho procesu,
-       Inovatívne stratégie vyučovania a učenia sa,
-       Tvorba školského kurikula.
Škola zároveň navštívila podobné školy umeleckého zamerania v Jihlave, Prahe, Košiciach, kde si pedagógovia mohli na pracovných stretnutiach vzájomne vymeniť svoje skúsenosti z praxe.

4.    krok: Tvorba a inovácia Školského vzdelávacieho programu
Kurikulum, čiže obsah vzdelávania, tvorí zdravé jadro každého školského vzdelávacieho programu, preto jeho dômyselná výstavba je základom ďalšieho úspechu. Pedagógovia inovovali aj nanovo tvorili školský vzdelávací program pre jednotlivé predmety. O vhodne stanovených vyučovacích cieľoch a správnosti volených metodík mali možnosť konzultovať s externými poradcami pre dané predmety i s hlavnou školiteľkou, s ktorou sa stretávali počas seminárov.

5.     krok: Inovácia školského vzdelávacieho procesu
Inovácia spočíva v nasledovných aktivitách:
-       zavádzanie moderných vyučovacích metód a foriem vyučovania do vzdelávacieho procesu;
-       obstarávanie nových didaktických prostriedkov;
-       tvorba učebných pomôcok.

6.    krok: Pilotné overovanie inovácie a tvorba finálnej dokumentácie
Cieľom je overiť novovytvorený a inovovaný Školský vzdelávací program, otestovať využitie vytvorených a obstaraných didaktických materiálov či nové formy a metódy vzdelávania priamo v praxi. Pilotovanie vykonávajú pedagógovia priamo na hodinách so žiakmi. Výsledky pilotovania budú slúžiť ako podklad k definitívnej úprave školského vzdelávacieho programu.

       

 

Copyright © SUSLBIELIKA 2011