PROJEKTY

Projekty realizované v školskom roku 2009/2010

- Modernizácia vyučovacieho procesu na SŠ – škola pokračuje v realizácii projektu,
- Business Schoolgames – organizátorom je spoločnosť SCHOOLGAMES SLOVAKIA, s. r. o. so sídlom v Starej Ľubovni – zapojili sa žiaci 3. a 4. ročníka


Školské partnerstvá – Comenius
Názov projektu: Ako môže počítač pozmeniť detstvo?

Tento projekt je financovaný s podporou Európskej komisie.
Tento text reprezentuje výlučne názor autora  a Komisia nezodpovedá za akékoľvek použitie informácií obsiahnutých v tomto článku
Partnerské školy:
Koordinátor:
ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE ROLANDO DA PIAZZOLA
- PIAZZOLA Sul Brenta –Taliansko
Ostatné partnerské školy:
STREDNÁ ODBORNÁ ŠKOLA LADISLAVA BIELIKA - LEVICE – Slovensko
ISTITUTO COMPRENSIVO CASTELL'UMBERTO - CASTELL'UMBERTO - Taliansko
SEKER ILKOGRETIM OKULU - MERAM - Turecko
SREDNO OBSTOOBRAZOVATELNO SCHOOL PANAYOT VOLOV - KASPICHAN - Bulharsko
Trvanie projektu: september 2007 – júl 2009

 

Účastníci projektových stretnutí:
Ing. Lívia Jančoková - riaditeľka školy
Mgr. Jitka Pukšová - koordinátorka projektu
Mgr. Anna Michalcová - zástupkyňa RŠ
Mgr. Katarína Pišková - zástupkyňa RŠ
Mgr. Martina Pavlíková - učiteľka anglického jazyka
Irena Želonková - učiteľka anglického jazyka
Monika Golhová - študentka
Veronika Sokolová - študentka
Miriama Pappová - študentka
Ivona Krajčovičová - študentka
Stanislava Horňáčková - študentka

Partnerstvo rôznych škôl z rôznych krajín spojila spoločná téma: Ako môže počítač ovplyvniť detstvo?. Žiaci zo základných škôl z Bulharska, Turecka, talianskej Sicílie a študenti stredných škôl z Talianska a Slovenska sa spoločne zamýšľali, vymieňali si skúsenosti, informácie a tvorivo spracovávali svoje názory na vplyv počítača na ich detstvo, rozvoj osobnosti a formy trávenia voľného času. Zároveň formou online dotazníka porovnávali vplyv využívania moderných technológií na deti a mládež v súčasnej dobe s časom detstva a mladosti svojich rodičov a starých rodičov. Výsledky dotazníka zároveň poukázali aj na obrovské rozdiely v informovanosti detí a mládeže a  starších generácií. Tie vznikajú obrovským nárastom využívania moderných informačno-komunikačných technológií mladou generáciou. Dôležitým nástrojom porovnávania vplyvu IKT na rozvoj ľudstva bola v partnerstve tvorivá umelecká zložka, ktorá formou žiackych a študentských kresieb, malieb, grafík, odevov a priestorových objektov vyjadrovala ich názory na hlavnú tému a racionálne a neracionálne využívanie počítača. V rámci realizácie piatich projektových stretnutí v každej partnerskej krajine mali partnerskí pedagógovia a študenti a žiaci možnosť spoznať rôzne školské systémy, pedagogické prístupy a metódy a úroveň vybavenia IKT.

Partnerstvo bolo zároveň zamerané na spoznávanie kultúrneho a umeleckého dedičstva všetkých zúčastnených krajín, vzájomnú výmenu skúseností s modernými pedagogickými metódami, zdokonaľovanie sa v používaní rôznych moderných foriem interaktívnej a neinteraktívnej komunikácie, zdokonaľovanie sa v komunikačnom anglickom jazyku  a súbežné spoznávanie štyroch materinských partnerských jazykov.